Referenties - Anke Tragter

Referenties

Na een tip van de leerkracht is onze dochter (groep 4) de afgelopen vijf maanden door Anke behandeld.

Met groot succes! Op een speelse wijze is er gewerkt aan rekenen en lezen.

In een korte tijd heeft ze veel vooruitgang geboekt.

Onze dochter heeft de werkwijze van Anke als zeer prettig ervaren.

Onze zoon had een achterstand bij lezen en bij spelling.

Na 4 maanden ondersteuning heeft hij zijn niveau gehaald.

Wij zijn super trots op hem! We willen Anke bedanken voor haar heldere & enthousiaste manier van werken.

Een oplossing die er niet omheen draait

“Onze zoon had weinig vertrouwen met rekenen en bovendien een achterstand van een half jaar.

Om deze grote achterstand in te halen hebben we de hulp van Anke ingeschakeld. Zij heeft onze zoon goed geholpen.Het opgegeven huiswerk deed hij trouw en hij ging met stappen vooruit.

We zijn trots op hem en hij heeft nu veel meer zelfvertrouwen gekregen. De entreetoets gaan we nu ook vol vertrouwen tegemoet!

We willen Anke graag bedanken voor al haar hulp.”

Ouders van een leerling uit groep 7

Yes, dit wil ik ook!

Onze dochter heeft een tijd begeleiding gekregen van Anke.

Inmiddels zit ze in de MAVO/HAVO brugklas. We wilden graag een dyslexie onderzoek laten afnemen door school.

Op dit moment wordt er voor een klein percentage kinderen een verklaring afgegeven. De regels voor deze dure testen zijn erg aangescherpt. Wij hebben als één van de weinigen een test mogen krijgen. Door alle ondersteuning van Anke met bijbehorende verslaggeving voor zowel rekenen en taal. Inmiddels heeft onze dochter een dyslexieverklaring. Hierdoor kan ze haar toetsen op tijd afkrijgen en haalt ze weer de gewenste negens.

We zijn dankbaar voor alle input die Anke gegeven heeft. Onze dochter kan nu met hulpmiddelen het niveau volgen dat bij haar past.

Onze dochter had wat weinig zelfvertrouwen wat betreft haar rekencapaciteit. Via via leerden we Anke kennen.

Anke werkt aan de hand van een duidelijk behandelplan, houdt de doelstelling goed voor ogen en evalueert op een professionele en prettige wijze met ons als ouders.

Samen met juf Anke heeft onze dochter in ongeveer 16 ‘lessen’ haar zelfvertrouwen hervonden. Anke sluit goed aan bij de belevingswereld van het kind, werkt op een speelse manier met de ‘lesstof’ en gebruikt eigentijdse materialen.

Zelf zegt onze dochter over juf Anke: ‘Ze is lief en zegt op een rustige manier hoe je het moet doen waardoor ik er niet zenuwachtig van word ’. Deze individuele, speelse en vertrouwenwekkende aanpak was precies wat onze dochter nodig had om haar zelfvertrouwen een boost te geven!

Echte hulp als er iets met je kind is

“Wij zijn trots op onze zoon.

Samen met Anke heeft hij “zijn doel” behaald. Anke communiceert op een heldere en open manier met kind en ouders.

Onze complimenten!”

 

Ouders van een leerling uit groep 5 van Basisschool De Rank, Lochem

“Onze dochter gaat naar het Staring College in september, met de richting HAVO/VWO.

We hadden dit een paar jaar geleden niet durven dromen.

Anke heeft aan dit geweldige feit zeker bijgedragen. Onze dochter heeft veel gehad aan de sessies bij Anke.

Haar leesachterstand en haar problemen bij spelling zijn er op een gedegen en toch speelse manier aangepakt.”

“Onze dochter en zoon hebben voor geruime tijd ondersteuning gehad van Anke.

Allebei zijn ze in rekenen en taal vooruit gegaan.

Anke heeft ook oog voor het welzijn van de kinderen, werkt aan hun zelfvertrouwen, geeft ze handvaten om op school beter te functioneren.

De kinderen zijn altijd met plezier naar de lessen gegaan.”

Yes, dit wil ik ook!

Onze jongste zoon van toen net 7 gedroeg zich zeer agressief. Thuis, op school en op voetbal waren er problemen. Thuis en op voetbal vocht hij, op school liep hij weg (gelukkig wel naar huis). Daarnaast waren er kleine… “verbouwingen” op school, thuis en op de BSO.

Hij was heel, heel erg boos.

Na afloop van een uitbarsting was hij heel verdrietig en had hij heel erg spijt van zijn gedrag. Door zijn gedrag dreigde hij letterlijk en figuurlijk buiten spel te komen staan. Het was voor ons heel erg lastig om er achter te komen waar die boosheid vandaan kwam. Verder wisten we (ook) niet (meer) hoe we zijn gedrag op een positieve manier om konden buigen. Anke heeft samen met onze zoon een thermometer van zijn boosheid gemaakt. Samen hebben ze gekeken waar hij boos van wordt, hoe hij het kan voorkomen en hoe hij zijn agressie op een niet destructieve manier kwijt kan. Daar hebben wij alledrie veel aan gehad.

Niet alleen zorgde Anke goed voor onze zoon, ze zorgde ook goed voor ons!

Altijd was er een luisterend oor en een peptalk wanneer dat nodig was. Het gaat nu heel goed. Hij kan nu goed aangeven wanneer hij dingen niet leuk vind/wanneer het hem teveel wordt. Als de boosheid of frustratie toch oploopt weet hij wat hij kan doen in plaats van de deur in te trappen. Anke, je bent een kanjer!

De route naar dat positieve gevoel

“Onze dochter kon wel een steuntje in de rug gebruiken.

Ze heeft dyslexie en bij haar uit dit zich ook in automatiseringsproblemen, waardoor ook het rekenen lastig is. Al een aantal jaren overwogen we bijles voor rekenen. Sinds een half jaar gaat onze dochter naar Anke voor rekenondersteuning.

Anke heeft een heldere aanpak. Na de analyse van het probleem, heeft ze een handelingsplan met duidelijke doelen gesteld. Ook heeft ze daarvoor contact gezocht met en afgestemd op de basisschool.

Onze dochter gaat met veel plezier naar Anke.

Als Anke haar voordeur opendoet straalt ze al en dat brengt ze over op onze dochter. Onze dochter voelt zich veilig en vertrouwd, wat voorwaarde is voor leren.

De afwisseling in de oefenstof van werkbladen, de i-pad- tot computerspelletjes zorgen er voor dat onze dochter er plezier in houdt. Zoals ze zelf zegt: ‘Juf Anke kan goed en duidelijk uitleggen, bovendien vertelt ze dit op een aardige manier. Ze legt ook uit waarvoor we de oefeningen doen en wat je er van leert.We doen veel leuke spelletjes. Ze is ook erg aardig.”

Yes, dit wil ik ook!

“Mijn zoon was thuis en op school niet te handhaven. Hij zat vol met boosheid en wist niet hoe hij daarmee om moest gaan. Met Anke heeft hij, door te tekenen en te praten, in kaart gebracht waar de boosheid vandaan kwam.

Het was zo mooi om te zien dat hij zelf kon aangeven waar hij last van had.

Mijn zoon heeft de gesprekken zeer serieus genomen….en ’t werkt!!!!…dank je Anke. Ik heb na een paar sessies zo’n sterke zoon terug gekregen.

Zo bedankt. ..je bent geweldig!

Onze dochter (groep 3) ging naar Anke omdat ze nog regelmatig in haar broek plaste. We raakten thuis in een neerwaartse spiraal omdat het steeds meer over het “probleem” ging.

Anke benaderde haar op een hele fijne manier en vanuit een andere invalshoek.

Samen hebben ze naar een oplossing gezocht waarbij creativiteit werd gebruikt om haar ook zelf te laten nadenken. Onze dochter ging met veel plezier naar Anke en vraagt nu nog wel eens of ze er weer een keer naar toe mag!

“Vanmiddag heb ik mogen luisteren naar Anke Tragter.

Ze hield een lezing over het verband tussen voldoende beweging voor kinderen en het leren lezen. Daarnaast heb ik ook veel leuke (fysieke) oefeningen en materialen gezien voor de bevordering van de groei van verbindingen in de hersenen, waardoor het leren lezen gemakkelijker en sneller zal gaan.

Dankjewel Anke!”

 

Silvie Bruns, leerkracht

Anke Tragter

Remedial Teaching
Kindertolk
Kindercoaching

Neem contact op

T 0573-256770 / 06-49841642
M mail@anketragter.nl

Gegevens

Dollehoedsdijk 13
7244 RM Barchem