Jij houdt je kind wakker…

6 apr 2018 | 0 Reacties

Ik mag niet klagen.

Al een aantal jaar kan ik weer heerlijk doorslapen.

Wat een luxe is dat!

 

Wanneer je lekker kunt slapen vergeet je alweer heel snel hoe erg het is als dat niet kan.

Wat een hel is het als je elke keer weer uit je slaap gerukt wordt omdat er wat met je kind aan de hand is.

Op een gegeven moment ga je al naar bed met het idee en het moedeloze gevoel, dat het wel weer een drama zal worden.

 

Heb jij dat ook?

Ik kan me herinneren dat ik dat wel heb gehad.

Elke nacht begon het gedoe op hetzelfde tijdstip, rond 03:00 uur.

Een verschrikkelijke tijd.

Want als het eindelijk weer rustig was om 04:00 uur, was ik klaarwakker, begonnen mijn gedachten weer op gang te komen en deed ik geen oog meer dicht.

 

Elke nacht wakker worden put je uit.

Gelukkig heb ik een man die ook meehelpt.

Maar het gekke en frustrerende was, dat zodra hij aan de beurt was om eruit te gaan, mijn kind gewoon door sliep.

Lag het aan mij?

Het leek wel alsof ik een lijntje, een verbinding met mijn kind had.

En dat ík niet alleen wakker werd net voor 03:00 uur, maar dat mijn kind ook wakker werd omdat het voelde dat ik lag te wachten.

Ik heb het uitgeprobeerd.

En inderdaad: als ik probeerde me op wat anders te focussen, of met oordoppen ging slapen om me af te sluiten, dan sliep iedereen gewoon door.

(Ik vroeg dan ‘s morgens natuurlijk wel voor de zekerheid of mijn kind echt niet gehuild had.)

 

Het lijntje dat je hebt met je kind is zo sterk.

Je voelt alles.

Maar jouw kind voelt ook alles.

Hoe zit dat bij jou?

Word jij wakker van jouw kind?

Of is het andersom?

Stuur jij onbewust signalen naar jouw kind waardoor het wakker wordt, gaat huilen, bedplassen, slaapwandelen, angsten heeft?

 

En wat kun je er aan doen om er voor te zorgen dat je deze signalen niet meer zendt?

Allereerst kan ik niet anders dan je te wijzen op mijn werk als kindertolk.

Ik kan je als geen ander duidelijk maken wat er aan de hand is en wat jij kunt doen om het tij te keren.

Maar als je zelf eerst nog even aan de slag wilt heb ik hier een aantal tips.

  • Bouw de actieve dag langzaam af naar een relaxte avond. Ga je ontspannen. Zet die telefoon uit, dim de lampen en relax.
  • Zet jezelf op 1. Geef jezelf liefde, warmte, rust, aandacht, ontspanning.
  • Houd van jezelf. Zie jezelf als een klein lief meisje. Wat heb je nodig? Wat wil je heel erg graag? Geef dat aan jezelf.

Vind je dit nog lastig?

Of weet je niet hoe je dit moet doen?

Mail me even, dan gaan we samen kijken naar wat jouw kind jou wil vertellen.

Liefs,

Anke

P.S.: Op vrijdag 20 april, om 10:00 uur geef ik weer een prachtige webinar.

Deze keer met als thema angst.

Heeft jouw kind last van angsten?

Wil je er graag een oplossing voor?

Meld je dan hieronder aan!

Schrijf je hier in dan ben je er bij!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Anke Tragter

Remedial Teaching
Kindertolk
Kindercoaching

Neem contact op

T 0573-256770 / 06-49841642
M mail@anketragter.nl

Gegevens

Dollehoedsdijk 13

7244 RM Barchem