5 tips voor meer energie

23 jan 20220 Reacties

Terwijl alles om mij heen lijkt om te vallen start ik mijn blog over energie.  

Hilarisch! 

Ik merk om mij heen dat er een tekort is aan energie. Vandaag is het helemaal tastbaar. 

Van alle kinderen die vandaag ingepland stonden, in mijn praktijk, is er maar één gekomen. 

De rest was allemaal ziek of in quarantaine. Hier word ik niet vrolijk van. Maar ik kan me voorstellen dat het voor al die kinderen, broertjes en zusjes, klasgenootjes, ouders en leerkrachten ook een energie slurper is. 

 

Tijd dus voor een positieve vibe. 

Tijd voor het oppeppen van onze energie. 

En wij, als moeders, kunnen die positieve energie helemaal goed gebruiken. 

 

Vandaag geef ik je 5 tips waarmee jij gegarandeerd meer energie zult voelen. 

 

Tip 1. Ga eerder naar bed. 

Het lijkt simpel en dat is het ook. 

Ga gewoon eerder naar bed. Lekker een uur eerder bijvoorbeeld.  

Val gelijk als een blok in slaap. Of ga heerlijk een boek lezen, even mediteren of wat schrijven over je dag in een notitieboekje. 

Je wordt gelijk kalmer en relaxter waardoor je lekker slaapt en meer energie op kan bouwen voor de volgende dag. 

 

Tip 2. Sport of beweeg meer. 

Het is gewoon zo, sporten en bewegen helpt. Je voelt je lekkerder in je vel en energieker. 

Ik weet inmiddels donders goed dat ik die 3 keer in de week flink sporten echt nodig heb om mijn energielevel op peil te houden. Maar ook het wandelen in het bos met de hond is voor mij een must. 

Wat werkt voor jou? 

Plan dit in, je hebt het nodig. 

 

Tip 3. Pak rommel aan. 

Niets slurpt zoveel energie als rommel om je heen. 

Je ziet het voortdurend, waardoor je steeds wordt geconfronteerd met het feit dat je het moet opruimen. Je hebt het alleen nog steeds niet gedaan. Dit zorgt voor onrust en een naar gevoel. 

Rommel zorgt er ook voor dat je de boel niet op orde hebt. Je bent voortdurend dingen kwijt, of anderen kunnen iets niet vinden. Dit geeft een rot gevoel. 

Pak het dus aan. Ruim op en houd het bij. 

Je zult gelijk zien hoeveel extra energie dit je geeft. 

 

Tip 4. Handel vervelende klusjes af. 

Ken je dat? 

Dat je wordt achtervolgt door dingen die je eigenlijk nog moet doen maar waar je geen zin in hebt? 

Van die kleine klusjes die in een steeds grotere berg veranderen? 

Maak een lijstje van al die dingen die je eigenlijk dolgraag af zou willen handelen. 

Pak elke dag minimaal 3 klusjes aan, ligt er natuurlijk aan hoeveel tijd een klus vraagt, meer mag ook. 

Heerlijk toch hoeveel lucht dit je zal geven als het af is. 

 

Tip 5. Wees energieker. 

Kom van die bank af en ga lekker wat doen. 

Zet oppeppende muziek op, ga wat leuks doen met je tijd. Iets waar je blij van wordt. 

Daag jezelf uit.  Probeer die momenten te herkennen waarop je het liefst blijft hangen. En ga dan juist iets doen waar je energie van krijgt. 

Vaak hebben je kinderen daar al wel wat subtiele hints voor gegeven. 

 

Heb jij nog een tip die hier absoluut bij moet? 

 

Laat het me dan even weten. 

 

Fijn energiek weekend! 

 

Liefs, 

Anke 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Anke Tragter

Remedial Teaching
Kindertolk
Kindercoaching

Neem contact op

T 0573-256770 / 06-49841642
M mail@anketragter.nl

Gegevens

Dollehoedsdijk 13

7244 RM Barchem